10 Ekim 2014 Cuma

2cellos

Bugün size son günlerde çok dinlediğim iki müzisyeni tanıtmak istiyorum.
Birbirinden yetenekli, birbirinden sempatik, heyecanlı ve tatlı iki Hırvat Çellist
Stjepan Hauser ve Luka Sulic
"2 cellos"



Klasik müziğe sıkışıp kalmak istemeyip her türlü müzik türünü çello ile çalmak ve başta kendileri eğlenmek için başlamışlar bu yola.

Bu yüzden rock müzikten pop, metal müziğe kadar bir çok türü coverlamışlar, iyi de yapmışlar...


2011 yılında Michael Jackson'ın "smooth criminal" şarkısını youtubea yükledikten sonra ünlenmişler.

Biliyorsunuzdur "smooth criminal"ı kemanla çalamayanı dövüyorlar artık. Kemanla değil de çello ile çalınca zaten 1-0 önde başlamışlar :D :D




"Smooth criminal"in viral videolar gibi yayılıp çok sevilmesinden sonra Sir Elton John ile dünya turuna katılmışlar ve Elton John onlar için "Gidin ve canlı olarak izleyin, çünkü gerçekten şaşırtıcılar. 60larda Jimi Hendrix'i gördüğümden beri böyle heyecan verici bir şey gördüğümü hatırlamıyorum." demiştir.


Ardından "2 cellos" olarak solo dünya turlarına başlamışlar ve giderek ünlenerek Amerika'nın "The Tonight Show With Jay leno", "The Ellen Degeneres Show", "Lopez Tonight" gibi oldukça popüler bir çok talk showa konuk olmuşlar.
"Glee" dizisinde de "smooth criminal" performansları ile boy göstermişler.



Bu da "Glee" dizisindeki performansları...
Kesinlikle bayıldım.
-Glee dizisi de hep izlemek isteyip de ertelediğim dizilerden biridir sanırım biraz öne alacağım "watch it" listemdeki yerlerini-


Elton John, Red Hot Chili Peppers, Steve Vai, Lang Lang, George Michael, Queens Of The Stone Age, Naya Rivere, Zucchero gibi bir sürü dev isimle düetleri bulunan "2cellos" ve "in2ition" isimli iki albüm çıkarmışlar.



Ve tekrar dünya turuna başlamışlar.
Ne yazık ki ben dünya turunun İstanbul ayağının olduğu gün kendilerini öğrendim.

Konsere giden bir arkadaşım paylaştığı videoyu izlediğim günden beri sürekli "2 cellos" dinliyorum.
Kaçırdım bu konserlerini ama kim bilir belli mi olur tekrar gelirler...

Bu muhteşem besteler, coverlar arasındaki benim favorilerime, tavsiyelerime gelecek olursak ilk olarak

"I will wait"
Dinlerken ve izlerken inanılmaz bir dinginliğin, huzurun beni sarmasına neden olan şarkı...
Ders çalışmakten çok bunaldığımda bu klibi izlerdim.




Melankolik zamanlar için birebir olan şarkımız ise "Il Libro Dell' amore" (aşkın kitabı)





Rihanna'nın "We found love you" şarkısına da o kadar yakışmış ki çello.
Bu şarkıda Luka'nın Stjepan'a "Sakin ol adamım" demesine de her seferinde gülerim :D




Steve Vai ile aşık atışması şeklindeki bu şarkı da ziyadesiyle eğlenceli...
"Highway to hell"




Hatta abartıp helikopterle bile aşık atışması yapmışlar.
Daha ne yapsınlar yahu bu adamlar...



Siz de benim gibi sevdiyseniz youtubea hiç korkmadan "2cellos" yazıp bütün videoları izleyebilirsiniz. "Ben bunu pek sevmedim" dediğim bir şarkıya denk gelmedim henüz...



Bu yazıyı sonlandırırken daha önce dinlemediğim "pulp fiction" coverına denk geldim. Daha keşfedecek çok şarkı var...
Hepimize iyi eğlenceler... Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder